Γεια σας,

Φέτος δοκίμασα πρώτη φορά το Scratch στο μάθημα Πληροφορικής στην Γ’ γυμνασίου.

Στην αρχή έγινε η παρουσίαση του περιβάλλοντος εργασίας και ενδεικτικά προγράμματα «demo» με τη βοήθεια του projector. Το ενδιαφέρον των μαθητών ήταν έντονο. Χαρακτηριστικά να πω ότι έπαψαν να ζητάνε internet, facebook κ.λπ. (γεγονός που με εντυπωσίασε). Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι μαθητές μόνοι τους ζήτησαν από την πρώτη μέρα το scratch στο σπίτι. Έχοντας δείξει την εγκατάσταση στο εργαστήριο θέλησα να το βρουν από Google και να το εγκαταστήσουν μόνοι στα PC τους. Πράγματι οι περισσότεροι τα κατάφεραν. Δεν το έκαναν όλοι διότι δεν έχουν πρόσβαση στο internet και έτσι δεν προχώρησα στη δημιουργία blog για δουλειά από το σπίτι όπως είχα σκεφτεί αρχικά.

 

 
 
Ένα καλό στοιχείο του scratch είναι η δημιουργία ρεαλιστικών σεναρίων (scripts) η εκτέλεση των οποίων θυμίζει cartoons. Με αυτά τα σενάρια περάσαμε στις δομές επιλογής και επανάληψης. Παρατήρησα ότι όσο ήταν απλά τα παραδείγματα (με ιδιαίτερα απλοϊκές εκφωνήσεις) αρκετοί (όχι όλοι) από τους μαθητές μπορούσαν να ακολουθήσουν χωρίς να χάσουν το ενδιαφέρον τους. Οι απώλειες άρχισαν όταν ζητούσα πολλά στην ίδια εκφώνηση αν και συνέχισα να ζητάω απλές έννοιες πχ μέσο όρο ή μετακίνηση κάποιας μορφής 5 φορές ή μετακίνηση για πάντα.

 

 
 
Για το τέλος σκέφτηκα ένα project το οποίο είναι ένα παιχνίδι. Δεν έδωσα εκφώνηση απλά έφτιαξα το παιχνίδι και το παρουσίασα στο εργαστήριο με τον projector. Πρόκειται για ένα γάτο, που προσπαθεί να περάσει από τη μια μεριά του δρόμου στην απέναντι χωρίς να χτυπήσει τα διερχόμενα αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Θεώρησα καλύτερα να δείξω αμέσως το project παρά να δώσω εκτύπωση εκφώνησης. Πιστεύω έτσι ήταν σωστό καθώς ενθουσιάστηκαν απλά βλέποντας το παιχνίδι. Άλλωστε ήταν φανερό τι έπρεπε να υλοποιήσουν. Τους άφησα ελεύθερους να συνεργαστούν όσοι ήθελαν. Πράγματι ασχολήθηκαν (λίγοι είναι αλήθεια) ωστόσο ελαφρυντικό είναι ότι πλησίαζε το τέλος της χρονιάς και τελικά δεν μπόρεσα να δω ολοκληρωμένη λύση από κάποιο μαθητή εκτός από τις κινήσεις των αυτοκινήτων οι οποίες έγιναν από λίγους.

 

 
 
Η ενασχόληση με το scratch ήταν πλήρης στο κεφάλαιο των αλγορίθμων. Επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στην διατύπωση του αλγορίθμου με ελκυστικό για τα παιδιά τρόπο και δεν ασχολούμαστε με την εκμάθηση του συντακτικού μίας γλώσσας προγραμματισμού. Σε αυτό το scratch είναι πιο student-friendly από τη logo.

 

 
 
Ένα zip αναρτήθηκε πριν λίγες μέρες...
Attachments:
Download this file (report2010.zip)Λήψη αρχείου[ ]132 kB
   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

mathitiko festival 2022

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών