ClassDojo: Έξυπνη διαχείριση τάξης   Η διαχείριση της τάξης, η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών και η τήρηση των κανόνων μιας τάξης  μπορεί να είναι πρόκληση για ένα εκπαιδευτικό , ιδιαίτερα όταν αυτός διδάσκει στην Α/θμια εκπαίδευση.  Μέσα από την ενίσχυση των θετικών συμπεριφορών (λεκτική επιβράβευση, αυτοκόλλητα, μικροδώρα) οι μικροί μαθητές ενθαρρύνονται, ενισχύονται, αποκτούν αυτοπεποίθηση και έχουν ένα επιπλέον κίνητρο για να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και να μην παρεκκλίνουν από τους κανόνες της τάξης. Το Class Dojo  (https://www.classdojo.com) είναι ένα πρωτότυπο εργαλείο διαχείρισης της τάξης. Πρόκειται για μια online, δωρεάν πλατφόρμα, όπου οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν ένα λογαριασμό και φτιάχνουν μια (ή περισσότερες) εικονική τάξη με ένα avatar (εικονικό χαρακτήρα)  για κάθε μαθητή. Μέσω μοριοδότησης (πόντοι) οι μαθητές επιβραβεύονται για την προσπάθειά τους, τη συμμετοχή τους στην τάξη και την καλή τους συμπεριφορά, ενώ οι αρνητικές συμπεριφορές έχουν αρνητική μοριοδότηση, πάντα σύμφωνα με κανόνες που ορίζονται από τον εκπαιδευτικό σε συνεργασία με τους μαθητές.   Το Class Dojo  κρατάει ένα λεπτομερές ιστορικό συμπεριφοράς/ επίδοσης για κάθε μαθητή, παρέχοντας άμεση, οπτικοποιημένη ανατροφοδότηση στο μαθητή, τον γονέα αλλά και τον εκπαιδευτικό. Η πλατφόρμα classdojo μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής, ιδιαίτερα στην Α/θμια εκπαίδευση, όπου το μάθημα είναι μονόωρο, ο αριθμός των μαθητών πολύ υψηλός ανά τμήμα και ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής καλείται να κάνει τη διδασκαλία πιο ευχάριστη και συχνά παιγνιώδη. Περιληπτικά μερικά από τα χαρακτηριστικά του: ·         Παρουσιολόγιο ·         Ομαδική/ατομική χορήγηση/αφαίρεση πόντων ·         Αναλυτική καταγραφή πόντων για κάθε μαθητή, εξαγωγή στατιστικών, αναφορών ·         υποστήριξη ομάδων ·         Ιστορικό τάξης (μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βιβλίο ύλης) ·         Χρονόμετρο , κλήρωση ·         Δυνατότητα σύνδεσης του γονέα ·         Ύπαρξη app (application) για φορητές συσκευές   Τρόποι εφαρμογής στην τάξη: ·         Δώστε επιπλέον κίνητρα: ατομικά (π.χ. όταν ο μαθητής φτάσει στους 20 πόντους, μπορεί να αλλάξει avatar) ή ομαδικά (π.χ. όταν η τάξη φτάσει στους 200 πόντους, μπορεί να διαλέξει θέμα εργασίας) ·         Χρησιμοποιήστε το ακόμα και offline (σημειώστε τους πόντους στον πίνακα και ενημερώστε την εφαρμογή σε μεταγενέστερο χρόνο)   Δοκιμάστε το!!! Είναι πολύ απλό, ενθουσιάζει τους μαθητές και διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς!   (Επισυνάπτω ένα σύντομο οδηγό για τους εκπαιδευτικούς, που είχα δημιουργήσει στα πλαίσια εργαστηρίου στο 1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ της ΠΔΕ ΚΡΗΤΗΣ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΥΠΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ»)      

Attachments:
Download this file (class dojo_Manual_v2.pdf)class_dojo_Manual[class_dojo_Manual]600 kB
   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

DigiFest2022 Heraklion

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών