ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Ε΄-ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Κοραλία Παπαδοκωστάκη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Ε΄-ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1. Φέτος στην Ε' Δημοτικού ξεκινήσαμε με λίγο CS unplugged: Στο πάτωμα της αίθουσας με χαρτοταινία ή μαρκαδόρο φτιάχνουμε τετράγωνα (πλακάκια) και ένας μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του ρομπότ. Εξηγούμε τις εντολές που γνωρίζει το ρομπότ και δίνουμε διάφορες δραστηριότητες: - να μετακινηθεί το ρομπότ μέσα στα πλακάκια ώστε να φτάσει σε ένα αστεράκι - να βρουν που θα φτάσει το ρομπότ με συγκεκριμένες οδηγίες ##Στην αρχή το ρομπότ γνωρίζει μόνο απλές οδηγίες και στη συνέχεια το εμπλουτίζουμε με πιο σύνθετες τις οποίες φτιάχνουμε από απλές (π.χ. κάνε μεταβολή). *Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τη βιωματική δραστηριότητα! Είναι επίσης κατάλληλη για πρώτα μαθήματα γνωριμίας και για περιπτώσεις διακοπής ηλεκτρικού ρεύματος, 2. Στη συνέχεια δουλέψαμε με το getcoding.gr , όπου μέσα από ωραίες δραστηριότητες (ελληνική πρωτοβουλία και με μουσική) πρέπει να δώσουν οδηγίες για να φτάσουν στο χρυσό νόμισμα . Με τις εντολές του getcoding έφτιαξα και τα παρακάτω δύο φύλλα εργασίας Το πρώρο έχει δομή ακολουθίας και το δεύτερο εισαγωγή στη δομή επανάληψης. Τα φύλλα εργασίας είναι τελείως απλά και εύκολα, αλλά βοηθάνε τα παιδιά να σκεφτούν και να κατανοήσουν τις απλές οδηγίες και τα αποτελέσματα τους. 3. Τώρα ασχολούμαστε με το lightbot σε ελληνική έκδοση ( http://lyk-tragaias.mysch.gr/lightbot/), το οποίο είναι μια εξαιρετική δουλεία (το lightbot μεταφρασμένο στα ελληνικά ), είναι δομημένo σαν παιχνίδι, με πίστες και επιβραβεύσεις και όλα τα παιδιά έχουν ενθουσιαστεί !!! *** Θα συνεχίσουμε με code.org και φυσικά με scratch*** Τα παραπάνω προτείνονται και για ΣΤ΄Δημοτικού