Όταν τα παιδιά του ΣΤ2, στο 36ο Δημοτικό Σχολείο, ενημερώθηκαν και δέχθηκαν, την συμμετοχή τους στο 1ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας κι αποφάσισαν τις μικρές εφαρμογές που έφτιαχναν -δοκιμαστικά τότε- στο Scratch να τις ενοποιήσουν και να δημιουργήσουν ένα μεγάλο project, ικανό να σταθεί σ'ένα Φεστιβάλ που θα συμμετείχαν και παιδιά υψηλότερων εκπαιδευτικών βαθμίδων (Γυμνασίου - Λυκείου), ένοιωσα μια αλλαγή στην μέχρι τότε στάση τους για το μάθημα. Ένοιωσα σαν να ωρίμασαν και το εβδομαδιαίο δύωρο της Πληροφορικής ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά στον στόχο τους.
Αφού συζητήσαμε αρκετά και εξαντλήσαμε τις επιλογές μας αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε στο Ηλιακό μας σύστημα με τη βοήθεια ενός δράκου που γέννησε μία τεράστια ηλιακή έκρηξη. Στο ταξίδι μας μαθαίνουμε τα βασικά για κάθε πλανήτη καθώς κινούμαστε από τον Ήλιο προς τον Πλούτωνα τον έσχατο πλανήτη-νάνο στον χώρο που ορίζει ο Ήλιος. Ο Πλούτωνας παρόλο που δεν πληρεί τα χαρακτηριστικά ενός πλανήτη επιλέκτηκε να μπει στο project, απλά για να μας "βγουν" σωστά οι ομάδες στο εργαστήριο. Εγώ ανέλαβα τον Ήλιο και την εισαγωγή στο project για να ορίσω -κατά κάποιο τρόπο- την αισθητική και παράλληλα να υπάρξει η απαιτούμενη ομοιομορφία σε όλη την εργασία. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ακόμη περισσότερο μετά την παρουσίαση του Ήλιου -ορισμένα από αυτά δούλευαν και στο σπίτι τους και μου παρουσίασαν πραγματικά ολοκληρωμένες δουλειές που δεν χρειάστηκαν βελτιώσεις από εμένα. Γενικά οι παρεμβάσεις μου ήταν λιγοστές κι οι περισσότερες για τον συντονισμό κίνησης και ομιλίας και μετάβαση σε επόμενη οθόνη. Αν με ρωτήσετε για τα παιδιά και τι εντύπωση αποκόμισαν, μπορώ να σας ενημερώσω ότι σύντομα θα κάνω καινούργια δημοσίευση με την νέα τους εργασία.
Το τελικό αποτέλεσμα μας βρήκε όλους πολύ ευχαριστημένους και η αποδοχή του από το κοινό που παρακαλούθησε κι επισκέφθηκε το φεστιβάλ ήταν καθολική.
Ο σύνδεσμος για να δείτε την δουλειά μας είναι: Ταξίδι στον Δρακοπλανήτη
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ19
Κυριακάκης Εμμανουήλ