Σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν υπολογιστές που μας περιβάλλουν είτε πρόκειται για τηλέφωνα, πλυντήρια ρούχων ή συνδεδεμένα αντικείμενα τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα  Οι υπολογιστές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σχεδόν σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Εάν μάθουμε τι είναι ένα πρόγραμμα και το πώς είναι προγραμματισμένη μια μηχανή κατανοούμε τον κόσμο που μας περιβάλλει

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικήςμε την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ 156272/Δ2| 05-10-2015στο πλαίσιο δράσεων με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα» υποστηρίζουν και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών πληροφορικής στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Στις 10-18 Οκτωβρίου 2015 θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Εκατομμύρια παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες και πολιτικοί ιθύνοντες θα συμμετάσχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες. Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, 

να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες, και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.



Πώς μπορεί να συμμετέχει κάποιος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού;

 

  • Παιδιά/έφηβοι/ενήλικες μπορούν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις για τον προγραμματισμό
  • Προγραμματιστές μπορούν να διοργανώσουν εργαστήρια σε σχολεία, ανοιχτά εργαστήρια (hack spaces) ή κοινοτικά κέντρα
  • Εκπαιδευτικοί που διδάσκουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν μαθήματα προγραμματισμού, να κοινοποιήσουν τα προγράμματα των μαθημάτων τους και να διοργανώσουν εργαστήρια για τους συναδέλφους τους
  • Εκπαιδευτικοί που δεν διδάσκουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν σεμινάρια ή να προσκαλέσουν τους γονείς ή τους μαθητές να ανταλλάξουν γνώσεις για τον προγραμματισμό
  • Γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν σε ένα εργαστήριο προγραμματισμού
  • Επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις μπορούν να φιλοξενήσουν εργαστήρια προγραμματισμού, να διαθέσουν εκπαιδευτές από το προσωπικό τους, να διοργανώσουν διασκεδαστικά δρώμενα προγραμματισμού για μαθητές ή να προσφέρουν χορηγίες για εκδηλώσεις προγραμματισμού
  • Κάθε άτομο που συμμετέχει σε δραστηριότητα προγραμματισμού μπορεί να μιλήσει για την εμπειρία του και να εμπνεύσει κι άλλους!

 

Για τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής:

 

Σχολικές δράσεις, που προτείνονται να πραγματοποιηθούν:

 

  1. Ανάγνωση σε πρωινή συγκέντρωση του σχολείου σύντομου κειμένου σχετικά με το θέμα προς ενημέρωση μαθητών και καθηγητών (ενδεικτικό κείμενο μπορεί να ανακτηθεί από: http://cseduweek.wordpress.com/)
  2. Αποστολή ενημερωτικής επιστολής στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου (ενδεικτική επιστολή μπορεί να ανακτηθεί από: http://cseduweek.wordpress.com
  3. Συζήτηση με τους μαθητές για την Πληροφορική και τον κώδικα προγράμματος και το πώς μπορούν να γίνουν δημιουργοί και όχι μόνο καταναλωτές, με την παρότρυνση να συζητήσουν και να μεταφέρουν την εμπειρία τους στο περιβάλλον τους
  4. Εκπόνηση κατάλληλης αυθεντικής μαθησιακής βιωματικής δραστηριότητας στη διάρκεια μιας (1) διδακτικής ώρας μαθήματος Πληροφορικής μέσα στην εβδομάδα, για κάθε τμήμα, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει ανάπτυξη/τροποποίηση κώδικα, αλλά και επίδειξη, προβολή  video κλπ  Έτοιμες δραστηριότητες, προτάσεις διεξαγωγής των δραστηριοτήτων, λοιπά στοιχεία, αναρτώνται προοδευτικά στο δικτυακό τόπο της ελληνικής προσπάθειας Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής http://cseduweek.wordpress.com/ παράλληλα με το υλικό της ευρωπαϊκής δράσης που εμπλουτίζεται καθημερινά  

    Όποιος/-α συνάδελφος επιθυμεί προσκαλείται να συμμετάσχει, να προτείνει  εκδηλώσεις  ή να συμμετέχει με το σχολείο του και να το δηλώσει  στο δικτυακό τόπο αναφοράς http://cseduweek.wordpress.com/ και στο χάρτη http://events.codeweek.eu/  για να φανεί πάλι η χώρα μας και φέτος.

    Ενδεικτικό περιεχόμενο για τις εκδηλώσεις

    Στα Ελληνικά

    •   Η Ώρα του Κώδικα (Hour of Code): http://learn.code.org/hoc/1

    • Ένα βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch: http://www.scratchplay.gr/
      •  Υλικό για το εργαλείο App Inventor: http://codeweek.eu/resources/greece/AppInventor_NXT.pdf
      • Βιβλίο και υλικό για τη δημιουργία παιχνιδιών με το MS Kodu: http://www.koduplay.gr/

    •   Υλικό για ανάπτυξη εφαρμογών σε τεχνολογίες του web: http://www.test4u.eu/el/codeweek

    Στα Αγγλικά

    • Flappy Code (φτιάξτε το δικό σας Flappy Bird από την αρχή): http://learn.code.org/flappy/1

    • Play Lab: http://learn.code.org/s/playlab/stage/1/puzzle/1

    • RoboMind (κατευθύνετε ένα ρομπότ στο στόχο του): https://www.robomindacademy.com/go/robomind/home

    • LightBot (δωρεάν εφαρμογή για συσκευές Android και iOS): http://lightbot.com/hocflash.html

    • for Zombies (μάθετε Ruby on με τα zombies να σας κυνηγούν!): http://railsforzombies.org/

    • TryRuby (η πρώτη επαφή με τη Ruby μέσα από τον browser): http://tryruby.org/levels/1/challenges/0

    • RubyWarrior (προγραμματίστε έναν ιππότη καθώς επιτίθεται στους δράκους): https://www.bloc.io/rubywarrior/#/

 

Στην Ευρώπη, όλο και περισσότερες χώρες εισάγουν τον προγραμματισμό στο πρόγραμμα σπουδών.  Ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου και την ανάπτυξη και παροχή μιας σειρά υπηρεσιών και εργαλείων που διευκολύνουν τη ζωή μας. Ο προγραμματισμός είναι μια  δεξιότητα του 21ου αιώνα που σε οδηγεί να σκέφτεσαι με κριτικό τρόπο.

Γιώργος Πανσεληνάς
Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής

 

   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

DigiFest2022 Heraklion

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών