Τη φετινή χρονιά (όπως και πέρισυ) δίδασκα 3 μέρες στο 10ο Γυμνάσιο (οργανική) και 2 στο 4ο Γυμνάσιο σε Α' και Γ' τάξη.

 

 

Το μάθημα διδάχτηκε με χρήση προτζέκτορα, εξάσκηση στον Η/Υ με φύλλα εργασίας και με αξιοποίηση του διαδικτύου. Επίσης, χρησιμοποίησα για τέστ και ανακεφαλαίωση ενοτήτων το λογισμικό Πληροφορικής του υπουργείου. Σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι η χρονιά πήγε χειρότερα από πέρισυ για διάφορους λόγους. Κατ'αρχήν το ηθικό μας λόγω της κατάστασης στη χώρα και στην παιδεία έχει πέσει και φυσικό αυτό πιστεύω είναι να επηρεάζει και το μάθημά μας και τα κίνητρά μας. Επίσης, χάθηκαν πάλι αρκετά μαθήματα (απεργίες, καταλήψεις και σμίκρυνση σχολικού έτους). Δεν θα επαναλάβω πράγματα που είπα στον περσινό απολογισμό...

ΤΑΞΗ Α

Διδάχτηκε όλη η ύλη εκτός από την ενότητα 5 «Ο Υπολογιστής στην Καθημερινή μας Ζωή» και το κεφάλαιο για το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (δυστυχώς).

Ένα παιχνίδι που άρεσε στα παιδιά στο μάθημα της Ζωγραφικής ήταν η παντομίμα που παίζαμε στο τέλος του μαθήματος. Κάθονταν και στο διάλλειμμα.

Στην Επεξεργασία Κειμένου δοκίμασα σε ένα τμήμα στο 4ο (που ομολογώ πως έχει αρκετά καλό υλικό) ένα συνεργατικό εργαλείο για συγγραφή εγγράφων το typewith.me είναι κάτι αντίστοιχο με το Google Docs. Στη διεύθυνση http://tinyurl.com/a1thebest είναι το αποτέλεσμα από ένα παιχνίδι που παίξαμε (αντίστοιχο με την άσκηση 13 σελ. 71 του βιβλίου) που ωθούσε τα παιδιά στο να γράφουν γρήγορα και με καλή ορθογραφία. Επίσης στην Επεξεργασία Κειμένου και στη Ζωγραφική δοκίμασα κάποια φύλλα εργασίας που περιείχαν και ασκήσεις και ερωτήσεις θεωρητικής φύσης αλλά μπορώ να πω ότι κουράσαν και άγχωσαν κάποια παιδιά και δεν ήταν εύκολη η ολοκλήρωσή τους με αποτέλεσμα να απαιτούνται περισσότερες ώρες.

Μετά το Πάσχα κάναμε και μια όμορφη δραστηριότητα στο 10ο σε συνεργασία με φιλόλογο στα πλαίσια της εβδομάδας για την Εκπαίδευση της ActionAid.

ΤΑΞΗ Γ

Διδάχτηκε όλη η ύλη εκτός από την ενότητα 3. Εξετάστηκε όλη η ύλη εκτός από το Αν-Διαφορετικά.

Φέτος έδωσα μεγαλύτερο βάθος στον κώδικα (κεφ. 2) και λιγότερο στην ανάλυση αλγορίθμων (κεφ. 1). Τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα και στις εξετάσεις. Επίσης έκανα μια έξτρα άσκηση στο Microworlds Pro  που έδινε περισσότερο στην κίνηση και στα πολυμεσικά στοιχεία (ήχος, εικόνα, βίντεο) που άρεσε στους μαθητές και τους έδωσε μια καλύτερη άποψη για τις δυνατότητες μιας γλώσσας. Την επόμενη χρονιά μάλλον θα κάνω scratch...

Στα τέλη Φεβρουαρίου ανέθεσα τις μεγάλες δραστηριότητες της ενότητας 2 σε ομάδες 2-4 ατόμων επιλέγοντας από διάφορα θέματα που τους έδωσα να επιλέξουν οι οποίες θα έπαιζαν το σημαντικότερο ρόλο στην βαθμολογία του Γ’ τριμήνου και οι καλύτερες θα παρουσιάζονταν και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου την τελευταία μέρα. Αυτή τη φορά έδωσα έμφαση σε συνεργατικά εργαλεία Web 2.0 στα οποία τα παιδιά ανταποκρίθηκαν αρκετά καλά και είχαν κίνητρο και δυνατότητα να δουλέψουν τα projects και εκτός της 1 ώρας την εβδομάδα. Επίσης ήταν πιο εύκολο και για μένα να τα παρακολουθήσω, να σχολιάσω και να συνδράμω σε βοήθειά τους ακόμα και μέσα στο Πάσχα. Έφτιαξαν site, περιοδικά ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, κόμικ και λευκώματα με τα οποία θα θυμούνται τα χρόνια που πέρασαν για μια ζωή. Βέβαια , κάποια από αυτά τα εργαλεία είναι ιδιαίτερα απαιτητικά σε πόρους και αργουσαν κάποιες φορές σε υπολογιστές του εργαστηρίου αλλά τα προβλήματα επιλύονταν με διάφορους τρόπους.

Τέλος, μισό τμήμα της Γ' στο 10ο (όπως και πέρισυ) συμμετείχε σε ένα e-twinning πρόγραμμα επικοινωνίας με άλλα 3 σχολεία (από Τουρκία, Ρουμανία και Πολωνία) με θέμα την προβολή κάθε χώρας στις υπόλοιπες και τη σύγκριση πολιτισμών και συνηθειών μέσα από εκδρομές των παιδιών και από φωτογραφίες που έβγαλαν οι ίδιοι οι μαθητές. Για το σκοπό αυτό, δημιούργησα σε Wordpress ένα multi user site http://lens.isgreat.org όπου οι μαθητές και οι καθηγητές επικοινωνούσαν, ανέβαζαν φωτογραφίες και εντυπώσεις από τις εκδρομές τους και αξιολογούσαν τις φωτογραφίες. Έτσι αυτό το τμήμα έκανε παράλληλα με τη διδασκαλία της 1ης ενότητας τη μεγάλη δραστηριότητα ως συμμετοχή στο e-twinning και μπορώ να πω πως τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά σε συνεργασία μάλιστα και με μια καθηγήτρια Αγγλικών και κατέληξε σε μια όμορφη έκθεση φωτογραφίας από όλες τις χώρες. Ίσως συνεχίσουμε το ίδιο project και του χρόνου.

 

 

   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

mathitiko festival 2019

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Βιβλία  

ef plir

   

Περιοχή Χρηστών