ΣΥΝΟΨΗ

Γενικά το σχολικό έτος 2010-2011 κύλησε ομαλά, χωρίς προβλήματα τόσο από πλευράς διδακτικής όσο και από πλευράς υποδομών. Το εργαστήριο λειτούργησε κανονικά (υπενθυμίζω ότι χρησιμοποιούμε Ubuntu LTSP) και με λιγότερη διαχειριστική προσπάθεια από άλλες χρονιές. Διδακτικά, μετά τις αλλαγές στην ύλη των μαθημάτων (επιλογής) πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο είχαμε προσαρμογή της διδασκαλίας, των δραστηριοτήτων και των εργασιών χωρίς δυσκολίες. Ιδιαίτερα στο μάθημα επιλογής Πολυμέσα - Δίκτυα της Γ’ Λυκείου η αλλαγή αυτή λειτούργησε πολύ θετικά αφού η στόχευση του μαθήματος ήταν πλέον πιο σαφής και μπορέσαμε να ασχοληθούμε αποδοτικότερα, με σημαντικό εύρος δραστηριοτήτων και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Το σχολείο συμμετείχε στο 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας με εργασίες που προετοίμασαν και υλοποίησαν στο πλαίσιο των μαθημάτων πληροφορικής, μαθητές από όλες τις τάξεις. Η διαδικασία συμμετοχής αύξησε το ενδιαφέρον των μαθητών και ωφέλησε σημαντικά το μάθημα.

Επίσης αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή ενός μαθητή της Γ Λυκείου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής στον οποίο διαγωνίστηκε στην Α και Β φάση.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Στην Α τάξη το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σημειώθηκε στο κομμάτι του προγραμματισμού όπου χρησιμοποιήσαμε το προγραμματιστικό περιβάλλον scratch (http://scratch.mit.edu). Οι μαθητές εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και κάθε ομάδα έκανε μια εργασία στο πλαίσιο των δυνατοτήτων και των ενδιαφερόντων της. Δημιουργίες των μαθητών βρίσκονται στο http://scratch.mit.edu/galleries/view/111798. Ενδιαφέρον προκάλεσε και η ενασχόληση των μαθητών με το grou.ps (http://grou.ps/lyk) μια διαδικτυακή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης με πολλές δυνατότητες, όπου οι μαθητές εγγράφηκαν, δημιούργησαν το προφίλ τους και αξιοποίησαν τόσο δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης ("φίλοι", κλπ) όσο και δυνατότητες δημιουργίας wiki και blog. Η πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος το πρώτο τετράμηνο (έπειτα άρχισε ένας σταδιακός περιορισμός των δυνατοτήτων, προσθήκη διαφημίσεων και σταματήσαμε).

Στην Β τάξη το μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ενασχόληση με τη διαδικτυακή εφαρμογή δημιουργίας ιστοσελίδων weebly (http://www.weebly.com/, http://education.weebly.com/) που ολοκλήρωσε την ενότητα προγραμματισμού ιστοσελίδων με τη γλώσσα HTML. Στο περιβάλλον της εφαρμογής δημιουργήθηκε μια εικονική τάξη και οι μαθητές κατασκεύασαν μια μικρή ιστοσελίδα έχοντας προσωπική πρόσβαση (http://students.weebly.com/).

Στην Γ τάξη και στο μάθημα Πολυμέσα-Δίκτυα το ενδιαφέρον ήταν σημαντικό αφού η τελική εργασία αφορούσε τα ίδια τα παιδιά και συγκεκριμένα τη δημιουργία ενός DVD με υλικό από το φετινό και προηγούμενα σχολικά έτη. Η εργασία συγκεντρώνει δραστηριότητες που εκπονήθηκαν κατά όλη τη διάρκεια της χρονιάς και περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό, βίντεο που βιντεοσκόπησαν και επεξεργάστηκαν τα παιδιά. Μερικές από τις υπηρεσίες και προγράμματα που αξιοποιήθηκαν είναι: http://animoto.com, http://www.jibjab.com, Windows Live Movie Maker, PowerProducer, Gimp, Audacity. Το DVD μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά της Γ Λυκείου από τους μαθητές που το δημιούργησαν.

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Όπως ήδη ανέφερα το εργαστήριο λειτούργησε κανονικά. Φέτος δεν είχαμε αστοχίες υλικού παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα του εξοπλισμού είναι πλέον δεκαετίας και πρέπει να ανανεωθεί.

Είμαστε και εμείς, χάρη στη βοήθεια των παιδιών στο ΚΕΛΠΗΝΕΤ, ένα από τα σχολεία που χρησιμοποιούν Ubuntu LTSP (δείτε στο χάρτη και άλλα) αν και έχουμε διατηρήσει dual boot και σε windows. Η κεντρική διαχείριση λειτουργεί αποδοτικά και η προσθήκη χρήσιμων λειτουργιών διαχείρισης στο sch-scripts έχει μειώσει το διαχειριστικό κόστος.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Η πραγματοποίηση του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας ήταν ένα γεγονός που λειτούργησε πολύ θετικά και στα μαθήματα, αυξάνοντας το ενδιαφέρον των μαθητών.

Τα σεμινάρια που πραγματοποιούνται κατά καιρούς για τους εκπαιδευτικούς είναι μια πολύ καλή δράση που προσφέρει αφενός προτάσεις και ιδέες για τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφετέρου προσφέρει έδαφος για συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων.

Το Γενικό Λύκειο αλλάζει και θα αλλάξουν και τα μαθήματα πληροφορικής. Νομίζω είναι σημαντικό ότι ξεφεύγουμε από ένα βασικό πρόβλημα, από τα μαθήματα επιλογής που δεν μετρούν στο βαθμό.

   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

DigiFest2022 Heraklion

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών