Τη σχολική χρονιά 2010-2011 είχα την τύχη να επιστρέψω στο 1ο ΓΕΛ Σητείας, από το οποίο και αποφοίτησα. Η ιδιαιτερότητα του σχολείου μου έγκειται στο γεγονός ότι είναι πολυσυλλεκτικό, καθώς υποδέχεται μαθητές από 5 διαφορετικά Γυμνάσια. Αυτό συνεπάγεται ότι διαθέτει μαθητές πολλών «ταχυτήτων» και διαφορετικών αναγκών.

 

Το εργαστήριο, στο οποίο είμαι υπεύθυνος, είχε πεπαλαιωμένα μηχανήματα, αλλά τον Απρίλιο ανανεώσαμε τις κεντρικές μονάδες (2,6 Ghz και 1 GB). Στους καινούριους υπολογιστές εγκατέστησα αρχικά την LTSP έκδοση του Ubuntu με fat clients. Αυτή η λύση παρουσίασε αρκετά τεχνικά προβλήματα και καθυστερήσεις στο δίκτυο και στον server. Τελικά, υιοθέτησα την αρχιτεκτονική των stand-alone workstations με dual-boot Lucid/XP και διαχείριση μέσω italc. Επίσης, έχω σχεδόν έτοιμη μια διανομή Linux για μαθητές Λυκείου και εργαστήρια Πληροφορικής, το Likinux, που, σύντομα, θα μπορεί κάποιος να το κατεβάσει και να το δοκιμάσει (Live DVD).

Στη Γ’ Λυκείου δίδαξα το μάθημα κατεύθυνσης «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον». Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισα από τους μαθητές ήταν η αμφισβήτηση της αξίας της μη σειριακής διδασκαλίας του μαθήματος. Αν και τους εξήγησα ότι αυτή είναι η βέλτιστη παιδαγωγικά κι επιστημονικά μέθοδος διδασκαλίας, η οποία συνάδει και με τις επίσημες οδηγίες (βλ. βιβλίο καθηγητή σελ.19, προγραμματισμός ύλης κ. Πανσεληνά), δεν κατάφερα να τους πείσω σε απόλυτο βαθμό. Παρόλα αυτά επέμεινα στην έγκαιρη διδασκαλία και εργαστηριακή εξάσκηση των προγραμμάτων.

Στο μάθημα επιλογής «Εφαρμογές Η/Υ», αν και σημαντικός αριθμός μαθητών αντιμετώπισαν το μάθημα και κατ’ επέκτασιν την επιστήμη της Πληροφορικής με απαξίωση, προσπάθησα να τους αποδείξω το αντίθετο. Έτσι, αφού παρουσίασα τις δυνατότητες του ανοικτού λογισμικού και του Linux, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με το Gimp, από το οποίο προέκυψαν και οι τελικές εργασίες. Στη συνέχεια επιχείρησα να διδάξω το App Inventor, αλλά με έκπληξη συνειδητοποίησα ότι κανένας μαθητής δεν διέθετε κινητό με Android, οπότε εγκατέλειψα άδοξα την προσπάθεια και συνέχισα με το Scratch.

Στη Β’ Λυκείου δίδαξα το μάθημα «Τεχνολογία Επικοινωνιών» εξ ολοκλήρου στο εργαστήριο, για να έχω τη δυνατότητα προβολής οπτικοακουστικού υλικού κυρίως από το howstuffworks. Επίσης, εκτελέσαμε κάποιες εργαστηριακές ασκήσεις με το Archimedes.

Στο μάθημα «Εφαρμογές Η/Υ» αρχικά ασχοληθήκαμε με LibreOffice και Scratch και συνεχίσαμε με εκπαιδευτική ρομποτική. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, η καθεμιά από τις οποίες ανέλαβε μια ξεχωριστή εργασία για την κατασκευή ενός ανθρωποειδούς ρομπότ. Κάθε ομάδα όρισε αρχηγό, βοηθούς, κατασκευαστές και προγραμματιστές. Στη συνέχεια έκανα την ανάθεση της δημιουργίας των ποδιών, των χεριών, του κεφαλιού και του αισθητήρα χρώματος στις ομάδες ανάλογα με τη δυναμικότητά τους. Αφού ολοκληρώθηκε η κατασκευή και ο προγραμματισμός των επιμέρους κομματιών, τα ενώσαμε και προχωρήσαμε σε συνολικό προγραμματισμό του ρομπότ. Τώρα, κάθε ομάδα είχε να συναγωνιστεί τις υπόλοιπες στην ταχύτητα και στο ποσοστό ολοκλήρωσης των ενεργειών που ζητούσα να εκτελεί. Το απότελεσμα αυτής της εργασίας το παρουσιάσαμε στο φεστιβάλ με την ομάδα των ROBODANCERS. Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να επισημανθεί ότι η ομάδα αποτελείται από μαθητές όλων των κατευθύνσεων, γεγονός που καταδεικνύει το ενδιαφέρον όλων των παιδιών για τις τεχνολογικές επιστήμες. Στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές έμειναν ενθουσιασμένοι και μου ζήτησαν να κατασκευάσουν κι άλλο ρομπότ, όμως ο χρόνος δεν επαρκούσε.

Στην Α’ Λυκείου και στο μάθημα «Εφαρμογές Η/Υ» ασχοληθήκαμε με LibreOffice και Scratch. Οι μαθητές ως τελική εργασία κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι ή ένα animation κι έτσι έμειναν ευχαριστημένοι που μπόρεσαν να συνδυάσουν τη μάθηση με τη διασκέδαση. Ορισμένες από τις τελικές εργασίες τους μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Καλό καλοκαίρι και καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές!

Γιάννης Πουλακάκης

1ο ΓΕΛ Σητείας    

   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

DigiFest2022 Heraklion

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών