Τη φετινή χρονιά δίδαξα το μάθημα της Πληροφορικής στην οργανική μου θέση στο 10ο Γυμνάσιο και με διάθεση στο 4ο Γυμνάσιο. Συγκεκριμένα Β' και Γ' στο 10ο και Α' και Γ' στο 4ο.
Αξίζει να αναφέρω ότι αυτός είναι ο πρώτος απολογισμός που καταθέτω και ομολογώ πως σε αυτό με διευκολύνε και η δημιουργία αυτής της κοινότητας στο grou.ps.

Το μάθημα διδάχτηκε με χρήση προτζέκτορα, εξάσκηση στον Η/Υ με φύλλα εργασίας και με αξιοποίηση του διαδικτύου.

Ακόμη, για πρώτη χρονιά χρησιμοποίησα το λογισμικό Πληροφορικής που συμπεριλαμβάνεται μέσα στους μαθητικούς υπολογιστές με ανακεφαλαιωτικό χαρακτήρα χρησιμοποιώντας τις ασκήσεις που έχει και τα τεστάκια ανά ενότητα στα οποία οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και άμιλλα για να τα ολοκληρώσουν πρώτοι με την αντίστοιχη επιβράβευση.

ΤΑΞΗ Α

Διδάχτηκε όλη η ύλη εκτός από την ενότητα 5 «Ο Υπολογιστής στην Καθημερινή μας Ζωή». Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ενότητα λογισμικού, για την προστασία υπολογιστή, τους ιούς και την πειρατεία λογισμικού (του χρόνου θα ήθελα να μιλήσω περισσότερο και για το ανοικτό λογισμικό). Στην πειρατεία, κάνουμε ένα παιχνίδι ρόλων όπου μια ομάδα παιδιών είναι προγραμματιστές που φτιάχνουν ένα υπερπολύτιμο πρόγραμμα της επιλογής τους (συνήθως διαλέγουν κάτι που κάνει να μαθαίνουν τα μαθήματα όταν κοιμούνται!!!), μια ομάδα είναι οι πειρατές που εκμεταλλεύονται το λογισμικό και μια ομάδα οι αγοραστές που επιλέγουν τι θα αγοράσουν και συζητάμε για το ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν και ποιοι είναι οι νόμιμοι και ποιοι οι παράνομοι.

Επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρατηρείται στην ενότητα της Ζωγραφικής στην οποία εμβαθύνουμε και περισσότερο αξιοποιώντας και ένα φύλλο εργασίας από το γνωστό «Στέκι» με τη δημιουργία ενός εντυπωσιακού φιδιού (βλ. αρχεία).

Στην Επεξεργασία Κειμένου δουλεύουμε με την δημιουργία πρόσκλησης πρώτα στο χαρτί και έπειτα στον υπολογιστή συγκρίνοντας τα τελικά αποτελέσματα και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Μεγάλο πρόβλημα στα παιδιά η εξοικείωση με τα greeklish και με τα κεφαλαία.

Στη γνωριμία με το Διαδίκτυο κάναμε ένα φύλλο εργασίας από το site του ΟΑΣΠ (βλ. αρχεία) και βασικές αναζητήσεις.


ΤΑΞΗ Β

Διδάχτηκε όλη η ύλη. Δόθηκε έμφαση στο κομμάτι των πολυμέσων όπου έγιναν πρακτικές ασκήσεις που τράβηξαν το ενδιαφέρον, όπως η ηχογράφηση και η επεξεργασία ήχου με audacity. Για το Διαδίκτυο έγινε εκτενής συζήτηση για τους κινδύνους και τη σωστή χρήση την Ημέρα του Ασφαλούς Διαδικτύου (είχα μια μαθήτρια με 2000 φίλους στο facebook!!!) και έγιναν και προχωρημένες αναζητήσεις σε διάφορες μηχανές αναζήτησης με σύγκριση και σχολιασμό των αποτελεσμάτων (εδώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και το Excel).

Στα λογιστικά φύλλα και στις παρουσιάσεις χρησιμοποιήθηκε η εργασία του βιβλίου με τα ενδιαφέροντα των μαθητών αλλά με πραγματικά δεδομένα από τα δικά μας τμήματα και πήγε πολύ καλά μια και μαθητές που δεν συμμετείχαν γενικά κατάφεραν και ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους.


ΤΑΞΗ Γ

Διδάχτηκε όλη η ύλη εκτός από την ενότητα 3.

Στην τάξη αυτή ξεκινάω πάντα τη χρονιά με γρίφους και σπαζοκεφαλιές για να τους εισάγω στο πνεύμα της αλγοριθμικής σκέψης στη λύση των οποίων επανερχόμαστε στη διάρκεια όλης της χρονιάς. Χρησιμοποιήθηκε το Microworlds Pro για την πρακτική εξάσκηση στη logo με φύλλα εργασίας όπως αυτό για την υλοποίηση ενός μεγάλου κάστρου με γεωμετρικά σχήματα και διαδικασίες. Στη συνέχεια το κάστρο που δημιουργούσαν το διάνθιζαν με γραφικά (ή και κίνηση) και το ωραιότερο κάθε τμήματος εκτυπωνόταν και έμπαινε στον πίνακα ανακοινώσεων ως επιβράβευση. Επίσης, κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών οι δραστηριότητες στο τέλος για το τεστ γνώσεων και το παιχνίδι του σκύλου με τη γάτα.

Στο τέλος Μαρτίου (πιο αργά από κάθε άλλη χρονιά) ανέθεσα τις μεγάλες δραστηριότητες της ενότητας 2 σε ομάδες 2-3 ατόμων επιλέγοντας από διάφορα θέματα (βλ. αρχεία) που τους έδωσα (logo, πολυμεσικές παρουσιάσεις κλπ) οι οποίες θα έπαιζαν το σημαντικότερο ρόλο στην βαθμολογία του Γ’ τριμήνου και θα παρουσιάζονταν και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου την τελευταία μέρα. Λόγω έλλειψης χρόνου τα παιδιά πιέστηκαν να φτιάξουν κάτι ολοκληρωμένο αλλά σχεδόν όλα το πέτυχαν.

 

Πρέπει επίσης να σημειώσω και μια ιδιαιτερότητα (πιλοτική θα έλεγα) για μισό τμήμα. Συμμετείχαμε για πρώτη φορά φέτος σε ένα e-twinning πρόγραμμα επικοινωνίας με άλλα σχολεία σε όλη την Ευρώπη με θέμα την προβολή κάθε χώρας στις υπόλοιπες και τη σύγκριση πολιτισμών και συνηθειών. Αυτό έγινε μέσα από μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης σαν αυτή που χρησιμοποιούμε και μεις εδώ (NING). Έτσι αυτό το τμήμα έκανε παράλληλα με τη διδασκαλία της 1ης ενότητας τη μεγάλη δραστηριότητα ως συμμετοχή στο e-twinning και μπορώ να πω πως τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά και απλά τελειώσαν την ενότητα στο τέλος της χρονιάς. Θα το προσπαθήσω και του χρόνου.

   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

mathitiko festival 2022

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών