Για το σχολικό έτος 2009-2010 ισχύουν γενικά όσα είχαν αναφερθεί και στον περυσινό απολογισμό. Θα αναφερθώ μόνο σε μερικά σημεία που φέτος υπήρξε σημαντική διαφοροποίηση ή εξέλιξη.

 

Α’ Λυκείου, μάθημα επιλογής

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε μια μικρή ενότητα (η οποία διακόπηκε λόγω κλεισίματος του σχολείου λόγω γρίπης) που αφορούσε στην ασφάλεια στο διαδίκτυο και ειδικά στην ασφάλεια προσωπικών δεδομένων σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπου έγινε μελέτη στην περίπτωση του Facebook. Η ενότητα περιελάμβανε εισήγηση και παρουσίαση βασικών εννοιών, μελέτη αρθρογραφίας, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και καταγραφή ιδεών και φυσικά πρακτική εξάσκηση στους υπολογιστές του εργαστηρίου, όπου οι μαθητές διερεύνησαν και αποσαφηνίσαμε λειτουργίες ασφαλείας της κυρίαρχης σήμερα πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Για την επόμενη χρονιά θα υπάρξει πλήρης σχεδιασμός της ενότητας αυτής.

 

Επίσης φέτος στην Α’ τάξη γνωρίσαμε τα wikis και χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα Wikispaces (www.wikispaces.com) για πρακτική εξάσκηση. Οι δραστηριότητές μας αφορούσαν την καταγραφή μαντινάδων σε ένα wiki καθώς και την ανάπτυξη ενός μικρού λεξικού κρητικών λέξεων. Το ενδιαφέρον από πολλούς μαθητές ήταν μεγάλο, ενώ η θεματολογία της εργασίας ήταν ελκυστική για πολλούς γενικά «απόμακρους» στην τεχνολογία μαθητές που τελικά αναμείχθηκαν ενεργά στην ενότητα αυτή.

 

Πέρα από αυτά θα αναφέρω επίσης ότι χρησιμοποιήθηκε όπως και πέρυσι η «Αλγοριθμική» και στα μαθήματα αξιοποιήθηκαν κυρίως σχέδια μαθήματος και δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στο περιβάλλον της αλγοριθμικής. Ασχοληθήκαμε με βάσεις δεδομένων και μάλιστα, λόγω της μετάπτωσης του εργαστηρίου σε Ubuntu Linux με thin clients, σε περιβάλλον Openoffice.org base. Η κύρια δραστηριότητα στις βάσεις δεδομένων αφορούσε την ανάπτυξη μιας βάσης δεδομένων για τη συλλογή μουσικών CD.  Άξια αναφοράς είναι και η δραστηριότητα για την «στατιστική επεξεργασία ερωτηματολόγιου» που πραγματοποιήσαμε ως μέρος της ενότητας που ασχοληθήκαμε με τα υπολογιστικά φύλλα, όπως και την προηγούμενη σχολική χρονιά.

 

Β’ Λυκείου, μάθημα επιλογής

Η βασική δραστηριότητα των μαθητών που περιλαμβάνει σχεδιασμό και ανάπτυξη μιας εφαρμογής πολυμέσων με έμφαση σε συνδέσεις και πλοήγηση (στο Powerpoint ή στο Impress) εμπλουτίστηκε φέτος με τη δημιουργία μιας σελίδας για κάθε εφαρμογή σε ένα wiki στο Wikispaces.  Έτσι οι μαθητές χρησιμοποίησαν το wiki, έμαθαν τις βασικές του λειτουργίες (για το σκοπό αυτό τους έδωσα μερικά φυλλάδια με οδηγίες στα ελληνικά), ανέβασαν αρχεία και εικόνες και επεξεργάστηκαν μια σελίδα. Σε συνέχεια αυτής της δραστηριότητας έγινε μια ενότητα εισαγωγής στη γλώσσα HTML όπου διδάχθηκαν βασικές ετικέτες για οργάνωση και μορφοποίηση, συνδέσεις, χρήση εικόνων και πινάκων καθώς και γνωριμία με το «styling» σε λίγους αλλά προχωρημένους μαθητές. Στο τέλος κάθε μαθητής δημιούργησε μία σελίδα HTML με τα στοιχεία του, κάτι σαν σελίδα προφίλ.

 

Παρατηρήσεις, Προβλήματα

Μετά από δωρεά 4 νέων σταθμών εργασίας και ενός εξυπηρετητή καταφέραμε φέτος να λειτουργήσουμε πολύ καλά στο εργαστήριο. Με την απέραντη βοήθεια των παιδιών από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ το εργαστήριο άλλαξε δομή στο μέσο περίπου της σχολικής χρονιάς και πλέον λειτουργεί με Ubuntu Linux στο μοντέλο thin clients (πρόσφατα έγινε αλλαγή σε fat clients αλλά είμαι σε φάση δοκιμών για να αποφασίσουμε εάν θα ξαναγυρίσουμε σε thin clients).

Σχετικά με το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας, δεν υπάρχει διαφοροποίηση. Συνολικά υπάρχει ενδιαφέρον από τους μαθητές και καλή συμπεριφορά. Για άλλη μία φορά όμως νομίζω πρέπει να αναφέρουμε την μη προσμέτρηση του βαθμού των μαθημάτων επιλογής ως αρνητικό στοιχείο.

 

Προτάσεις

Θα ήταν πολύ καλό το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να παρέχει στις σχολικές μονάδες wikis στο πρότυπο του blogs.sch.gr, δηλαδή hosted service κεντρικά για όλα τα σχολεία και με δυνατότητα πολλών καταχωρήσεων (πολλών wikis) ανά σχολική μονάδα, κατ’ ελάχιστον 2, ένα «επίσημο» και ένα «πειραματισμών». Σίγουρα θα μπορούσαμε να το αξιοποιήσουμε όλοι.

   

Καλώς Ορίσατε  

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει τη δημιουργικότητα αλλά και την ανάγκη μας για επικοινωνία και συνεργασία.

 Ο σκοπός του είναι...

 Γιώργος Πανσεληνάς

Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης

   

Εκδηλώσεις  

DigiFest2022 Heraklion

   

Βιβλία  

ef plir

   

Junior Code Academy  

Logo JCA

   

Περιοχή Χρηστών